Auto’s zoeken en bijna alles klaar! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie becht - WaarBenJij.nu Auto’s zoeken en bijna alles klaar! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie becht - WaarBenJij.nu

Auto’s zoeken en bijna alles klaar!

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

Oh wat heerlijk ons huisje is bijna klaar! Alle dozen uitgepakt en sommige heb ik weer ingepakt. Zoals winterkleding dat hebben we niet nodig maar stel we moeten onverwachts naar NL in de winter dan komen wij niet in ons korte broekie aan. Ik heb ook een aantal dozen met servies weer ingepakt, dat ga ik hier echt niet nodig hebben. Dat hebben we in een doos gedaan en willen we hier aan een goed doel schenken. Je ziet in sommige wijken zoveel armoede dat wij genoeg hebben en wat weg kunnen geven.
Maar heerlijk dus ons huis is zo goed als (een paar foto’s nog) klaar!!!!! Dat geeft een super fijn gevoel. Ook ik begin me hier steeds meer thuis te voelen. Ik begin de wegen te herkennen. Ik weet nu hoe ik bijvoorbeeld naar de highrise moet rijden en hoe ik in Oranjestad kom. Het is natuurlijk ook wel bordjes volgen maar ja toch fijn om te weten waar ik dan ook werkelijk ben.

Gister (zondag) was er een Love festival op Aruba. Dat was een heerlijk strandfeest met lekkere muziek erbij. Daar ben ik gister met een vriendin heen geweest en hebben we ff heerlijk gedanst! Daarna hebben we heerlijk een burger bij wendy’s gegeten en zo lief als we zijn hebben we ook nog een burger voor ons mannen meegenomen  Daar ben ik helemaal zelf in mijn Atosje heen gereden (naast me natuurlijk Yonne, maar wel zelf gereden)….. helemaal trots was ik!!!

Nu het dilemma vindt een auto. Pff het is natuurlijk een eiland dus heel veel keus is er niet. Je ziet bijvoorbeeld een mooie pick-up en helaas….verkocht! Dan vindt je een andere mooie auto…deze is ineens verdwenen maar ze zoeken hem? Oke! Daarna vindt je nog een auto maar bij deze deed de airco het wel of toch misschien niet, daar moesten we maar even na kijken dan….uh niet geschikt dus! Vanmorgen bij een auto wezen kijken, Ford Escape, maar daar was de motorkap van beschadigd. Dus even kijken wat het eventueel kost om te spuiten. Ook willen we nog kijkn bij een Ford Explorer, ook erg gaaf!! Dus een auto gekocht hebben we nog niet, gaat niet geheel zoals we dachten gepland. Ach ja, Jesse begint 18aug met werken, hopelijk hebben we dan een auto en zo niet nog dan moet ie maar carpoolen, genoeg collega’s hier in de marinewijk.
Morgen nog kijken bij en Hyundai santa fe, hele mooie bak!Hopelijk is dat wat!

Ook kom ik overal leuke folders en flyers tegen van die schattige puppies!!!! Ook de shelter zit hier bomvol met pups. Jesse moet me er echt van weerhouden want ik vind alles zo lief en zielig! Maar ja dan kom e op arubamatch een boerboel nestje tegen e dat is een ras die ik zooooooooo graag wil hebben!!! Jesse zegt nee dushi we moeten eerst andere dingen don en ik aaaaahhhhhh lieverd please, hihihi. Maar ja al met al nog steeds geen boerboel hier, ik heb zelfs al een naam, Dodge! Hoe stoer is dat?!Dus nog Jesse maar een paar keer lief aankijken, wie weet werkt het 

Nou lieve mensen Ayo till next time!!!

  • 05 Augustus 2014 - 20:54

    Els:

    Tip: ik zou echt geen Ford explorer of een andere hele grote auto kopen, want daar ben je straks heel veel geld aan kwijt voor benzine. Benzine is goedkoop op Aruba maar het loopt aardig op als je zo'n grote auto hebt. Een voorbeeld: een volle tank voor jouw Atos kost waarschijnlijk rond de 80 of max 90 gulden, toch? Een Ford explorer voltanken kost algauw 150-180 gulden, of misschien zelfs meer. Je tankt dan minimaal 1 keer per week; dus algauw ben je 500+ gulden per maand kwijt aan benzine. Ook de Escape is best wel een 'gas guzzler'. Hyundai Santa Fe is nog wel redelijk; als het kan zou ik je aanraden om die te kopen.
    Koop in ieder geval geen 8 cilinder auto (grote motor=veel benzine) maar 6 cilinder of als het kan, 4 cilinder. Een SUV die bijvoorbeeld wel 4 cilinder is en heel zuinig is, is de Hyundai Tucson. Bijna net zo groot en hoog als de santa fe en escape maar gebruikt een stuk minder benzine. Kijk of je die kunt vinden, zijn er ook veel van te koop op het eiland.

  • 09 Augustus 2014 - 15:07

    Familie Becht:

    Thanx voor de tips Els!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Actief sinds 20 Juli 2014
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 20326

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 20 Juli 2017

ons avontuur Aruba

Landen bezocht: