nieuwe belevenissen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie becht - WaarBenJij.nu nieuwe belevenissen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie becht - WaarBenJij.nu

nieuwe belevenissen

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Mei 2015 | Aruba, Oranjestad

Elke keer denk ik keer denk ik, ik ga vaker een blog bijhouden en dan elke keer komt het er weer niet van. Maar hier dus weer een nieuw verslag van onze belevenissen op Aruba!
Wat gaat de tijd snel nog 1,5 maand en we wonen al een jaar op dit one happy island! En ja het is echt een one happy island! Het leven is nog steeds super hier. De tijd die we hier voor elkaar hebben, hoeveel we als gezin samen doen. Daar hebben we dit allemaal voor gedaan. Ik moet er ook echt nog niet aan denken om over twee jaar weer in het drukke gestreste NL te wonen. Waarin Jesse weer veel op oefening is en de dagen weer anders zijn ingedeeld. Het positieve van NL is dan wel weer je familie en vrienden om je heen. En elkaar weer vaker te kunnen zien ipv een of twee keer per jaar en verder met skype en facetime.
Ik moet eerlijk zeggen het went wel om alles zelf te moeten doen en natuurlijk als gezin. In het begin was het wennen dat je niet zomaar even kon bellen om oppas te regelen of om even een bakkie koffie te gaan drinken. Maar ook dat went allemaal. Uiteraard wil dat niet zeggen dat je elkaar niet mist want het gemis zal altijd blijven alleen je leven deel je gewoon anders in.
Ondertussen hebben we ook weer bezoek gehad. Mijn lieve mams en haar vriend Feije zijn op bezoek geweest voor wel bijna een hele maand! Super gezellig was dat. Fijn om je mams weer ff bij je te hebben. En voor de kids hun omi weer. Heerlijke tijd gehad samen, leuke dingen weer gedaan! Afscheid sucks!!!! Dat dan wel weer! Maar we kijken op een leuke tijd terug!!! Ook maakt afscheid nemen makkelijker omdat we in de zomer naar NL komen op vakantie. Heerlijk iedereen weer even zien. We hebben ervoor gekozen om lekker op de camping te gaan zitten in NL. We hebben daar echt zin in! Heerlijk naar de camping, dat mis je een beetje. Dat hebben we hier niet. Tuurlijk genoeg andere dingen maar toch naar de camping jeej!!
Verder gaat het super goed met de kindjes! Kids hebben het naar hun in hier! Elke dag thuis komen van school en lekker kunnen zwemmen is ook wel heel lekker! Voor zover we weten ( niks officieels gehoord nog) gaat Mirre over naar groep 4 en Sem naar groep 2. Echt knap van ze!!
Mirre geniet nog steeds van haar sport paardrijden. Wel hebben we er toch voor gekozen om naar een andere ranch te gaan. Ze reed op een ranch waar ze op pasefino,s reed en dus ook de die stijl reed. Nou wil Mirre (zoals het er nu uitziet) heel erg lang door blijven gaan met rijden en dus ook in NL het best lastig gaat zijn om die stijl weer af te leren en de dressuur te leren. Er is hier een ranch waar dit gegeven wordt. We zijn vorige week geweest en ze heeft een lesje meegedaan en ze was helemaal enthousiast! Mirre rijdt in een groepje met leeftijdsgenootjes nu en ze leert de Nederlandse gang nu. Ook organiseren ze allemaal leuke activiteiten op deze ranch, zoals ze in NL op en manege doen. Super leuk!
Sem zit op zwemles en is bezig zijn diploma A te halen. Dit gaat super! Je ziet hem vooruit gang boeken. Hij wil graag op voetbal of karate of gym na zwemles zegt hij dus we zullen zien wat het wordt.
Afgelopen maandag is Sem dan eindelijk aan zijn “zieke” kiezen geholpen. We hebben op de kazerne een hele lieve tandarts en ze heeft geprobeerd bij Sem om deze in de praktijk eruit te krijgen Nou helaas lukte dit niet zo en heeft ze ervoor gezorgd dat Sem in het ziekenhuis geholpen kon worden door een tandarts van hier. Maandag moesten we ons dus melden, al vroeg met Sem en werden er 3 kiezen bij Sem verwijderd onder narcose. Hij heeft er nu dus helemaal niks van gemerkt en dus ook geen angst voor de tandarts gecreëerd. Super fijne oplossing zo! Uiteraard is dit wel de laatst optie die we hadden maar fijn dat we hier voor gekozen hebben. Nu zit hij lekker op de bank want hij mocht natuurlijk een dagje langer thuis blijven van school. Alles gaat dus super goed!
Dit was het weer even voor nu! Tot de volgende keer weer!!! Liefs!

• 04 Juni 2015 - 09:12

Mams: