Eerste schooldag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie becht - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Familie becht - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

Vol spanning gingen de kids woensdagavond naar bed, morgen gaan we naar school he mam? Ja liefjes morgen gaan jullie naar school!
Ik ging ’s avonds met spanning naar bed, pff morgen gaan ze naar school, als alles maar goed gaat!

Donderdagochtend de wekker ging vroeg, 6:20 want om 7:20 moeten we toch echt in de auto zitten. Ontbijt verliep soepel, koelboxjes gevuld en hop de auto in en naar school. Er was gezegd kom op tijd want het is vaak erg druk op de parkeerplaats. Dus we waren goed op tijd om 7:30 stonden we op het schoolplein. De kids waren gelukkig al op school geweest dus ze gingen even lekker op het schoolplein spelen en een paar minuutjes later konden we naar binnen. Sem bedacht zich ineens, hmm za ik nog even moeilijk gaan doen, ach ja waarom niet dus die rende nog even weg van ons en zei ik ga niet meer. Maar een minuut later was het alweer bedaard en kwam hij toch de klas in en gelukkig verliep dat allemaal goed en ging hij lekker zitten in de kring. Mirre naar de klas gebracht en dat bekkie stond op spanning. Oh ik voelde het helemaal van binnen toen ik het lipje zag trillen van mijn moppie. Maar ze hield zich heel groot en gaf me een kus en zei tot vanmiddag. Jesse heeft met dit soort dingen minder moeite maar ik pffff. Nog even bij beide kids stiekem door het raam gekeken en alles was goed.

Op naar huis, een stil huis. Zo dat is wennen, geen kinderen thuis. Gelukkig was Jesse de eerste nog thuis. En wat ook niet verkeerd was, ik ging even gezellig met een vriendin wat koffie drinken bij Starbucks en ff de high rise af voor leuke kleding, bikini’s en schoenen! Nou genoeg leuks gezien! Iets duurder dan in NL maar wel errug leuk allemaal ( de gewone kleding enzo)! Ze hebben ook vooral veel merkkleding hier maar dat is dan wel weer goedkoper dan in NL.

Voor je het weet is het weer tijd om de kids op te halen. Om 13:00 stonden Jes en ik weer op het schoolplein om onze dushi’s weer op te halen. Benieuwd naar de verhalen. Wat waren we bij dat ze het leuk hebben gehad! Hele verhalen van Mirre, ze had ook al vriendinnen gemaakt! Sem was wat eigenwijs en besloot niks te vertellen maar na een tijdje begon hij toch te vertellen hoe leuk het was. Sem had zelfs al een uitnodiging voor een kinderfeestje! Allen tja ik kan geen Spaans en zo is het kaartje geschreven, even de vertaler erbij dus ;)

Hadden we nog wel een dingetje, even de ziekenboeg bellen. Mirre had een ontstoken knie en die werd helemaal rood en warm. We hadden de knie de dag ervoor al goed schoongemaakt en jodium erop gedaan maar het ging maar niet over. Gebeld en ja kom maar langs. Mirre al in tranen, ik wil niet! Maar ja het moet toch. Op de kazerne en mee naar de behandelkamer en het wondje zat vol pus en moest du open gesneden worden. Oh dat was ff vervelend en heel zielig, niet leuk je meissie zoveel pijn. Maar wat hebben we een stoere meid. Het was de verpleegkundige gelukt en nu moeten we het goed nat houden en zit er een verbandje op. Ook een keer per dag de knie in een biotex badje en hopelijk gaat het snel beter!

Vandaag dag twee vroeg opstaan, dit vinden ze niet leuk vooral Sem niet. En weer vroeg aan het ontbijt en weer hop naar school. Sem bedacht laat ik het ritueel van gister herhalen alleen dit keer dachten wij prima Sem dan niet dan maar een kus en gaan papa en mama weg. Nou dit was toch niet zijn idee dus plan mislukt! En toch maar de klas in en luisteren. Mirre ging makkelijk naar de klas en ging zitten. Ze zoekt toch de vertrouwde gezichtjes op van het meisje die ze kent, al van voor school. Ook al heeft ze vriendinnen gemaakt. Ach ja wat wil je dag twee! Wij zijn super trots op onze kids dat ze zomaar naar een vreemde (nog wel) school gaan en dat ze het leuk vinden. Echt super trots!!!!

Vanmiddag weer lekker de kindjes ophalen en vanavond even gezellig met de kids naar de high Rise om het mooie water en licht spektakel te bekijken!
Ayo!!!!